Geoblog.pl    keyla    Podróże    Kvinners Nordiske Expedisjon 2009    ostatni tomu pierwszego...

ostatni tomu pierwszego...

Norwegia
Norwegia, Tromsø

Pobudka jak to ostatnio leniwa… ale dziś możemy sobie na to pozwolić! Do Tromso tylko 60 km a czasu mamy dość:) jemy więc na śniadanie jogurty z pozostałym chlebem, myjemy się w – nazwijmy to rześkim – potoczku i ruszamy. Do Tromso!!!
Po pierwszych śliwkach-robaczywkach w końcu trafiamy do naszych siostrzyczek… Jak zawsze uśmiechnięte i pełne pomocnego dobra w sobie. Jak zwykle proponują obiad i prysznic i pralkę… jesteśmy wniebowzięte!!! Po doprowadzeniu się do równowagi, czyli po odmakaniu i szorowaniu, pyszny obiadek: chłodnik oraz ryba po grecku (ja wyjadłam tylko sos, bo ryba to zwierzę) oraz deseru w postaci serka homogenizowanego o smaku waniliowym wymiękam… jestem obżarta… Justynka chyba też :)
Teraz turlamy się do auta – czas na małe przepakowanie: trzeba zrobić segregację na to, co jedzie z nami oraz to, co definitywnie zostaje. Dociera do nas Pati – koleżanka która od jakichś trzech lat tu mieszka i doktorat dzierga. Przenosimy się do niej, spacerujemy, przygotowujemy obiado-kolację wspólną… taki rodzinny relaks w sumie:) I znów napychamy się nieprzyzwoicie, ale wszystko takie pyszne!!! A Pati zrobiła jeszcze takie ciaaacho!!! Koniec końców doturlałyśmy się ostatkiem sił do auta Pati i Mathiasa, zostałyśmy odtransportowane na lotnisko i wszystko jakoś tak gładko posżło! Nad Tromso w międzyczasie zeszła mgła, z samolotu widziałyśmy jak przelewa się gęstym oparem pomiędzy kruczymi szczytami gór i zajmuje coraz to nowe doliny… dotarła do wody i wkrada się na nią łapczywie pochłaniając centymetr za centymetrem…
Lecimy w stronę słońca… do miejsca, gdzie słońce nie będzie zachodzić, gdzie spacerują polarne niedźwiedzie i gdzie lodowce wślizgują się cicho w słone wody odwiecznego oceanu… na Spitsbergen… oto kończy się tom Norweski…